Communication Manager

BelExpo werft aan

Communication Manager

We zijn op zoek naar een nieuwe collega die de communicatiekanalen kent en die ervoor zorgt dat België en de internationale
tentoonstellingen over de tongen gaan.

Iemand die graag projecten van a tot z in goede banen leidt: van de strategische keuzes tot het beheer van onze online media.

Ontdek hieronder alle facetten van de job en solliciteer ten laatste op 14 juni 2022 (de volledige vacature ishier beschikbaar).

Inhoud van de functie

  • Je maakt verschillende types (afbeeldingen en teksten) content aan die je op onze website www.belexpo.be plaats (in je moedertaal) en op onze sociale media (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn - overwegend in het Engels) publiceert.
  • Je werkt een externe communicatiestrategie en een bijbehorend plan uit.
  • Je analyseert het succes van onze online media, optimaliseert de resultaten en bouwt een community uit (reageren op vragen en opmerkingen).
  • Je stelt persdossiers samen, schrijft persmededelingen, bereidt interviews voor en onderhoudt
  • contacten met Belgische en buitenlandse journalisten.
  • Je staat in voor de media-monitoring rond de tentoonstellingen.
  • Je staat in voor de lay-out van externe documenten (uitnodigingen, sponsorbrochures …).
  • Je werkt mee aan de algemene coördinatie van projecten (vergaderingen met onze partners bijwonen, dossiers opvolgen …).
  • Je helpt evenementen (persconferenties, bedrijfspresentaties, 'Belgium National Day' in het paviljoen …) organiseren.

Profiel

  • Je weet hoe je webteksten moet schrijven en bent gewend teksten voor online media op te stellen.
  • Je bent creatief en autonoom.
  • Je haalde een diploma communicatie, communicatiemanagement, journalistiek, vertaler, tolk, taal- en letterkunde of filologie.
  • Je schrijft berichten voor sociale media in het Engels en hebt een uitstekende kennis van het Nederlands of het Frans.
  • Je bent terdege vertrouwd met projectbeheer.
  • Je hebt teamspirit en onderhoudt goede relaties met onze externe partners.
  • Je bent vertrouwd met de volgende software óf bereid ermee te leren werken: InDesign, Photoshop, Illustrator.

Troeven

  • Degelijke kennis van een andere landstaal.
  • Basiskennis Drupal.

Opleidingsniveau

  • Hoger onderwijs van het korte type

Voorwaarden voor deelname

1. Vereist diploma vereist op de uiterste datum van inschrijving:

  • Diploma hoger onderwijs (bv. graduaat, professionele bachelor, kandidatuur, transitiebachelor) afgeleverd door een Belgische hogeschool of universiteit na minstens 2 of 3 jaar studie in een opleiding communicatie, communicatiemanagement, journalistiek, vertaler, tolk, taalkunde en literatuur of filologie

2. Om je kandidaat te stellen: bezorg ons vóór de uiterste inschrijvingsdatum een zo volledig mogelijk
cv en een motivatiebrief om je vaardigheden, kennis en geleverde prestaties te illustreren
(bijvoorbeeld via publicaties op sociale media, je eindwerk ...)

Selectieprocedure

Selectieproeven

1.1. Stap 1: Cv-screening

Enkel cv's gekoppeld aan het gevraagde diploma en de vereiste ervaring komen voor stap 2 in
aanmerking.

De eerste stap staat gepland rond midden juni.

1.2. Stap 2: Gesprek (1 uur) + praktische case (1 uur)

In het gesprek wordt nagegaan of je technische vaardigheden en je gedragscompetenties aan de functieeisen
voldoen. Er wordt ook gepeild naar je motivatie, je interesses en je voeling met het vakgebied.
Vóór de mondelinge proef moet je een case analyseren. Je krijgt de nodige tijd om die case voor te
bereiden. Het is een van de topics die tijdens het gesprek worden aangekaart.
Je cv en motivatiebrief fungeren als bijkomende bron van informatie tijdens het gesprek.
Die proef staat gepland rond de week van 20 juni.

En na de selectieprocedure?

Werd jij gekozen?

De lijst met geselecteerde kandidaten zal bestaan uit de sollicitanten die het best aan de
functiebeschrijving en het competentieprofiel beantwoorden.

Feedback

Na ontvangst van je resultaat voor een selectieproef, kan je binnen 2 maanden schriftelijke feedback
opvragen via het adres floriade2022@economie.fgov.be